Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 december, 2007

Adventstid - förkylningstid

Jag sa lite obetänksamt på jobbet i förra veckan att jag blir väldigt sällan jätteförkyld, utan lite mer ständigt småförkyld.

Det skulle jag inte sagt.

För nu är det förkylt.

Rejält.

Jo, jag är hemma, tänkte att det nog kunde vara bra och att jag inte skulle gynna medicintillverkarna mer än nödvändigt.

Ha det bra alla ni andra, friska, halvsjuka och sjuka!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, vad fint... Blomman ger lite julkansla, fast det grona graset jag skymtade bakom gor inte det ;)

Annika sa...

Krya på dig, panter! Hoppas du känner dig bättre snarast och att du får vila mkt idag!

Linda sa...

Krya på dig vännen.
Bra att du är hemma och tar hand om dina baciller ;)
Kram

Jill Wegerup sa...

Krya på dig och må du slippa vinterkräksjukan som härjar vilt just nu ( i alla fallpå Västkusten)...

Lilla B sa...

Krya på dig. Ta lite pepparkaksglass ;)

Hedgren sa...

Krya på dig! Tänk positivt: Du hinner säkert bli frisk innan jul!
=0)

Anonym sa...

Det är livsfarligt att säga såna saker - att man aldrig är sjuk... Det är som om de orden innehåller alla baciller man kan tänka sig.

Krya på dig! Hoppas du mår bättre snart. /Monica m y

Lena sa...

Julia: rött och grönt, det är ju julens färger...

Alla: Tack för alla krya på dig hälsningar.

Annika: Jag har inte gjort många knop.

Linda: Visst är jag omtänksam ;)

Jill: Vks hoppas jag stannar där. Somliga lär sakna en gen som gör att man inte får den. Jag hoppas och tror att jag tillhör den skaran. Optimistiskt eller hur?

Lilla B: Jag har ätit två stycken idag...är man sjuk så...nu är lagret slut.

Hedgren: :) Ja, det vore väl skam annars, om jag inte blev frisk till lovet.

Monica: Vet du, jag tänkte på det efteråt. Detta är resultatet av att jag inte sa "ta i trä" Vidskeplig? Nä, men somliga straffas direkt. Det är eländigt att vara förkyld, men egentligen väldigt lindrigt sett i ett större perspektiv.