Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



13 december, 2007

Julförberedelser


Firade Lucia i kyrkan. Jättefint och stämningsfullt. Att passera Lucia innebär lättnad. Betygen är oftast satta och det brukar bara vara en skolvecka kvar.
Lite synd att det inte går att njuta fullt ut av Luciatåget, då en del tonåringar inte riktigt kan sköta en sådan här sak. Det är ett fåtal som vill utmärka sig, men i sådana här sammanhang märks de. Mycket.
Alla 239 betyg är satta. Nu är det över för den här gången. :) :) :)
I år är jag ute i så god tid att jag hinner skicka julkort. Har faktiskt beställt några från VI-skogen . Det känns bra.
Som extra julkrydda lyssnar jag på Josh Groban.
Tack Linda!

5 kommentarer:

Linda sa...

Visst är det en härlig skiva?!
Lugn och skön musik som förhoppningsvis kan hjälpa en att komma ner i varv.

Annika sa...

Måste köpa Josh Grobans julskiva. Stod och höll i den igår och tänkte nästan...men istället blev det Bette Midlers skiva. BRA den också.
TRIST att vissa tonåringar inte kan hålla sig i skinnet under luicatåget. Trist och typiskt på ngt sätt...

Lilla B sa...

Här står allt stilla och inväntar att en redig förkylning skall lägga sig.
Min kloka svärmor säger att: Det blir jul ändå! Man behöver inte stolla till det för sig.
Med de orden har jag suttit i fåtöljen och läst och druckit te hela dagen.

Tankevågor sa...

Grobans julskiva ska inhandlas här med....tänker inte vänta på att den kommer med tomten.
Jisses vilket jobb med alla de där betygen! Glad att jag jobbar i de lägre åldrarna. Det räcker med alla individuella utvecklingsplaner på alla barn som ska skrivas. Puh!

Men snart, snart får vi vårat efterlängtade jullov! :-)

Lena sa...

Linda: Ja, den lugnar ner och är väldigt stämningsfull.
Annika: Ja, skaffa den, du bir inte besviken. Det är väl vad man kan vänta sig av några tonåringar, de är ju just tonåringar. De allra flesta sköter ju sig jättebra, men ibland blir jag lite trött...
Lilla B: Hoppas du blir frisk fort. Jag är snart inne på vecka tre... och visst blir det jul ändå:)
Londongirl: Nä, den skivan är allt värd att ha innan. Iup, ja, de klarade vi av i v. 43 och 45...Jag har ju inte 29 elever tack och lov, utan ett drygt 50 - tal som jag har flera ämnen. sen har jag en jättegullig grupp i sexan i tyska. De är veckans höjdpunkt. Ögonen glittrar fortfarande.