Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 december, 2007

Nedräkning

Jag har många julkort av Sven Nordqvist. Hinner nog visa några fler innan jul.



Vet inte hur jag skulle klara av julförberedelserna utan listor. Det gäller dock att stryka rätt och uppdatera, annars kan det bli krångligt. Har idag kontrollerat utsprungslistan - bara tre punkter kvar. Det känns riktigt bra, för det innebär förhoppningsvis att jag inte somnar i soffan på julaftonseftermiddag. Risken finns väl att familjen inte tycker att det blir en riktigt jul om jag inte somnar, men det får de ta.

I går tillverkades en del julgodis. Jag slapp, döttrarna tog hand om kletet. Bästa kommentarer i går fällde yngsta dottern , när vi pratade om vilket godis som var bäst. Och sist finns bara den där j*vla knäcken kvar. För henne gäller kola och choklad i olika varianter.
I kväll ska vi fira lillejul med mina syskon och deras familjer. Vi ses aldrig under själva julhelgen och detta är en tradition sedan många år tillbaka. Vi äter knytjulbord, delar inte ut några julklappar och har väldigt trevligt. Mellan oss syskon råder en rå men hjärtlig ton, om det är någon del av julen jag inte vill vara utan, så är det just denna kväll. Min syster är dessutom en fena på att göra julgodis.
Nä, nu ska jag ta bilen in till stan för att köpa det allra sista - två strykningar på listan... Hade tänkt att hänga på låset, när de öppnar klockan nio. Vill inte trängas med alla andra som också fått lön i dag. Det lär jag inte klara, måste ha en kopp kaffe till att styrka mig med, men väl kvart i tio ska jag väl kunna vara där.

8 kommentarer:

Annika sa...

Vad trevligt det låter med kvällens firande! Förstår att du gläder dig!
Kravlöst och skönt.
Och julgodis...jag måste nog hålla med din dotter. Knäcken kan jag också undvara, och ännu mer kan jag undvara ischoklad som jag inte gillar alls. Gillr marzipan och choklad, mums!!!
Ha så kul ikväll!!!

Anonym sa...

Ha en mysig kväll och GOD JUL!

Villa Nian sa...

Hoppas du fick en härlig kväll!

Mildamakter sa...

Det låter som om du och dina syskon har hittat ett perfekt sätt att fira jul...och knäcken är jag gärna utan jag med...men däremot choklad...det vill jag bara inte tänka på att vara utan ;o)

Lena sa...

Alla: Det var jättemysigt och jag tror inte att vi ALLA setts sedan någon gång i våras. Detta trots att vi har samma postadress...Det är alltid någon som ska i väg på någon match eller träning.

Linda sa...

Det är ju knäcken som är bäst!

Och inte har jag gjort någon... :(

Bloggblad sa...

Mysigt låter det! Här ska maken och jag smaka av sillen - har gjort en testmacka i 4 delar och så blir det poängsättning. Jag anar redan vilken som vinner...

Lena sa...

Linda: Jag kan tycka att det mesta i julgodisväg är gott, men det blir lätt för mycket.
Bloggblad: Sillprovning, det låter avancerat:)