Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 december, 2007

Stök här och stök där

Muttrade ilsket över alla köer på hemvägen och än mer när jag passerade stan.
Långa köer och väldigt makligt tempo på de flesta, i synnerhet i riktning mot biografen.
Inte ens då kom jag på det , inte förrän jag mötte två vita limousiner.
Himla bakvänt att köra limousin här med alla rondeller och gupp tänkte jag, precis innan poletten trillade ner. Världspremiären!
Det är ju idag, just nu!

Jag ville bara hem, förbi allt trafikstök, till mitt eget stök. Så inte en endaste kändis har jag skådat, får väl läsa om det i tidningarna i morgon. I staden satsas det dock. Det är roligt att kommunen kan förknippas med annat än bara en schlagerkung.

På vägen hem från stan fick jag ligga i kö igen, efter saltbilen. Kön var flera hundra meter lång. Vi reagerar nog lite olika till mans vid åsynen av saltbilen. Jag märkte inte att det var halt, när jag svängde av från stora vägen. (Jag märker väldigt sällan att det är halt...)

Julstök här hemma innebär just stök. Väldigt stökigt är det och blir det, innan det blir fason på eländet. Jag är ju ingen större vän av städning och då får jag och resten av familjen, i detta fall maken, plikta vid sådana här helger.
Så tillbaka till skurhinken!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vore det inte bättre att städa EFTER jul i.st. säger pedanten (enl. mina barn), som just bytt rent i alla sängar!

Lena sa...

Jodå, den tanken har jag tänkt många gånger...

Evas blogg sa...

Känner igen just detta med stök!! Så mycket som ska fixas (paket, kort, matlagning...) det blir ju rörigt så fort!!

Bloggblad sa...

Ujuj... det verkar vara betydligt värre ståhej än galapremiären jag var på. Jag såg inte en enda limo...

Tankevågor sa...

Jaha så det är kändisar ute i dina krokar?

Det där med julstädning är jag inte bra på. Jag stökar hellre till med knäckkokning, bakning och annat jox. Sitter gärna på nätterna och pillar ihop mandelmusslor medans jag lyssnar på radion eller någon mysig julmusik. Men städa...nej usch. Man borde göra det efter jul.

Lena sa...

Eva: Det är just det att jag inte gör klart den ena innan jag påbörjar nästa punkt på listan. Dumt men så är det..

Bloggblad: De fanns säkert i Berlin också...vad vore väl en världspremiär utan limousiner? Ingen aning faktiskt, har ju aldrig varit på någon:)

Londongirl: Det lär vara hög kändisfaktor i stan :)Det där stöket du beskriver ligger framför mig. Skönt att det är så många dagar kvar, för just det är lite mysigt.