Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 december, 2007

Julförberedelser 2

Granen är inköpt. I år fick jag välja.. vi har lite olika tycke och smak när det gäller granar. Jag gillar stora, breda och täta granar, så en sådan blev det. Nu ska vi bara kontrollera belysningarna. Det mesta i julmatsväg ( jag är bara såå ointresserad av julmat) är också inhandlat, men jag kan tro att det sista småplocket som man måste(?) ha kommer att kosta lika mycket. Jag tycker ändå att vi var duktiga i dag. Vi handlade färre saker och mindre mängder jämfört med tidigare år.

Julklappar... här har jag lite svårare att hålla igen, för jag tycker att det är roligt att tänka ut bra julklappar och att ge. Jag tror nog att jag fixat hälften. Jag har faktiskt inte gjort någon lista, än, så jag har lite dålig kontroll.
Hur går det för er andra då? Stressar ni? Håller ni igen? Hur förhåller er ni till årets största köpfest?
(Vår stationära dator är på semster och jag saknar mina bilder. Bilderna här ovan har jag lånat från en tidning, Helsingborgs Dagblad, utan att fråga om lov. Lite skäms jag... och hoppas att det kan vara OK så här)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen kommit en bit på väg. Själv förstår jag aldrig att det faktiskt är jul snart förrän ungefär den här tiden - en vecka före... /Monica m y

Lena sa...

Det är nog första gången på många år, faktiskt. Jag har funderat på vad som är skillnaden och det är nog att flickorna är stora. Inga julkonserter, luciatåg,julavslutningar i föreningar och i skolan.... visst saknar jag det, men det spar tid.
Att du har fullt upp, det förstår jag mer än väl.

Villa Nian sa...

Vad mycket du hunnit med. Själv så avstår jag från julgran. Ett år hade vi en som tydligen var full av okläcka spindelägg som kläcktes i den sköna inomhusvärmen.....inge kul!

Evas blogg sa...

Här tar vi mycket lugnare på julen nu när barnen är stora. Jag tänker inte lägga energi på en massa städning eller pyntning. Gran ska vi ha och några juldukar, men sen får det nog räcka. Julklappsinköpen är få men klara. Lite mat ska det lagas nästa söndag (den dag då allt ska ske).

Lena sa...

Tina: Det där med djur i granen är oroande. Vi brukar ställa garnen lite halvvarmt i stallet först och sedan skaka den. Förhoppningsvis trillar några småkryp bort. Spindelinvasion usch!
Eva: Ja du, den dagen är alltid värst. Ja satsar på att den ska bli bättre i år, men vi är inte där än. Tanken är att jag ska byta lite dukar idag. Bara det ger julstämning tycker jag.