Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 december, 2007

En annan dag

(Kortet ovan är en av mina julklappar)

I morgon börjar vardagen, rätt skönt tycker jag. Helger har en tendens att bli konturlösa vad det gäller tid. Dagarna går in i varandra, utan tydliga avbrott. En del trivs med det, andra inte. Jag kan också föreställa mig att det är tungt för många, när familjen skiljs åt för denna gång, många ska åka hem idag. Här omkring ska det regna, som vanligt... men norröver var det visst risk för sämre väglag. Måtte alla ta det lugnt.
Vi ska också ut på tur idag, rätt många mil tur och retur. Det ska bli trevligt att träffas, men jag drar mig för hemfärden i mörker och regn.
Nu alldeles strax är det dags för den dagliga promenaden. ( Det har inte ens varit nyår och jag börjar med goda vanor... det är väl egentligen så att jag återupptar mina promenader i dagsljus).
Just nu är det uppehåll, så jag känner att det blir att skynda iväg. Klockan är strax 9.15 och det märks knappt att det faktiskt är morgon, så skumt är det ute.


Ha en fin annandag! Själv hoppas jag att vi inte blir bjudna på julmat.

4 kommentarer:

Hedgren sa...

Fniss! Känner så väl igen mig. Att återuppta vanan med promenader - i dagsljus.

Tankevågor sa...

Oj vilket vackert kort med elefanten på! Är det från någon tavla?

Kör försiktigt idag! Det är som sagt många ute och åker. Konstigt väder är det också med blöta vägbanor som stjäl det lilla ljus som finns dagtid.
Det talas om snö i västra svealand men hit till kusten kommer det nog inte.
Julmaten känns som man inte vill ha mer nu eller hur?

Ha en fin kväll och som sagt....kör försiktigt!

Amber sa...

Vilket vackert kort!!

Själv är jag nöjd med några helgdagar som blir till ett enda flytande ingenting, men visst får det vara stopp snart. Kanske. :-)

Tag det lugnt på vägarna bara, så blir det bra.

Lena sa...

Hedgren: Dagsljus eller var vi nu ska kalla halvmörkret är ändå mycket värt och lite syre får man på kuppen när man är ute.

Londongirl: Vet inte riktigt, fick det och några andra som kort av yngsta dottern.
Vi överlevde resan i går, men att åka bil i sammanlagt 5 timmar är INTE kul. Pasta och fläskfilé slår julmaten alla gånger.

Amber: Det beror nog på var man börjar:) jag förstår att du haft en tuff höst och då behövs flera dagar då man bara får vara. Kul att höra av dig igen.