Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 december, 2007

Konsten att skjuta upp det oundvikliga

Ååå, vad det tar emot. Ska strax ut på dagens runda.

Strax... det har varat länge nu.

Tog mig en tupplur innan promenaden och har begrundat vädret flera gånger,
men det blir inte bättre...

så nu finns det inga fler saker som bör göras.

Jag har redan druckit kaffe

flera gånger.

Läst tidningen, pratat med döttrarna.

Äsch, nu får jag leta rätt på karaktären.

Nån som sett den?

8 kommentarer:

Cattis sa...

Karaktären? Den sprang ditåt!

Skämt åsido, kan vara svår att hitta så här års. Har suttit och srivit så jag blivit trött i huvudet. Maken har tjatat om att gå och handla. Får väl se om han fortfarande vill gå ut...

Men visst tar det emot innan man kommer i väg.

Ha en god fortsättning!

Hedgren sa...

Nope, den e väck! Finns inte här nere iallafall!

Annika sa...

Ja, var är den??? Jag har varit så lat, så lat och inte velat gå ut och gå alls under helgen. Fy sjutton...Hoppas min karaktär kommer tillbaks för så här kan det ju inte fortsätta :-)
Hoppas du hittade karaktären igen när du verkligen var ute...

Lilla B sa...

Här kommer hälsningar från en latmask!
Har bestämt att försöka jaga bort julfläsket med promenader. Skjuter också upp tills mörkret nästan fallit. Ussliga karaktärer finns det gott om! :)

Anonym sa...

Hur länge är strax, snart, om en stund räknat i minuter, undrar vårt 7-åriga barnbarn som nu räknar allt siffror.

Lena sa...

Cattis: Jag hittade inte karaktären, men kusinen Motivation dök upp i stället. Jag kom alltså iväg:)

Hedgren: Det tycks vara som så att de flestas karaktärer har tagit ledigt.

Annika:Är din karaktär också ute på vift? På något sätt tror jag att Samvetet motar tillbaka den i tid:)

Lilla B: Visst är det konstigt att det blir så: Här har man hela dagen att gå ut i dagsljuset och sedan kommer man i väg precis innan det mörknar!

Bibchen. tja allt är ju relativt och på just den frågan har jag inget svar. Men jag har en egen hemmasnickrad variant: Ett par = 2,några= tre och flera= minst 4. De använder jag i skolan...
Jag tror att vi får lyfta den frågan till ett inlägg!

qi sa...

Jag för min del har givit den ledigt resten av året. Räknar med att den kommer tillbaka ca 2:e januari..

Lena sa...

Qi: 2:a januari är en bra dag!