Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 december, 2007

Förväntan

Om drygt fem timmar landar flickorna.

Hoppas att det inte är någon dimma på Landvetter. Här ute ser det väldigt tjockt ut.
De har lovat att stanna till på jobbet på hemvägen, så att jag får krama om dem.
Jag pratade med dem igår precis innan de for i väg och berättade bla att det finns färdiglagad mat i kylskåpet och båda säger :
- Ååå, hemlagat.

Nu ska jag njuta lite i förväg av julen och dricka en kopp julkaffe. Det är inte riktigt lika gott som kardemummakaffe, men duger finfint en tisdagmorgon i december.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Så kul att få hem flickorna! När jag tillfrisknat ska vi åka och hämta hem stockholmsdottern och uppsalapojken. Dottern brukar ha kardemummakaffe med sig. Hoppas på det den här gången också. Ljuvlig dryck

Annika sa...

Hurra vad roligt för dig!! OCH er alla förresten! Förstår att du känner dig pirrigt glad idag.
Och vad trevligt för flickorna att komma hem till lite hemlagad mat!

Tankevågor sa...

Åh vad roligt att du får hem dem lagom till jul! :-)

Kardemummakaffe låter gott. Jag har fått Starbucks julkaffe på posten och det blev jag så glad över.

Lena sa...

Lilla B: Det känns så tryggt att ha dem hemma. Hoppas att du blir frisk snart så att ni kan åka... för det är just det som är jul, att alla, eller nästan alla är hemma. Barnen OCH kardemummakaffe, då kan det inte bli bättre.

Annika: Det är så kul. De stannade till på jobbet och värsta kramfesten bröt ut. Du kan tro att mina tonåriga elever bara stirrade.

Londongirl: Japp, jag är jätteglad. Starbucks julkaffe på posten... låter som specialleverans. Kaffe skulle jag ha svårt att vara utan. Jag tror att vi är många...

Evas blogg sa...

Vad roligt att de kommer hem till jul! Kardemummakaffe köpte jag igår, malde och drack av det idag. Såååå gott!