Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 december, 2007

Vintern, som gick

Några bilder till alla dem, som längtar, ni andra kan ju blunda :)






Jag gillar årstider, riktiga och tydliga årstider. Det känns mer realistiskt att tro att det kan bli vinter, även om syrenens blad ser väldigt vårlika ut.
Kikade nyss på väderprognosen och den lovar minusgrader från söndagkväll.
Minusgrader och sol, det är så mycket bättre än nu.
Halkade runt i lera och regn under dagens promenad. Efter en sådan tur måste i alla fall jag belöna mig och i dag blev en mugg kardemummakaffe och sedan en tupplur på soffan.
Lovets första tupplur faktiskt.
Det får nog bli en i morgon också.

8 kommentarer:

Inkan© sa...

Vilka vackra bilder....var det en så fin vinter senast det begav sig?

Och nu luktar det nästan som vår ute.

Ha en fint nyårsskifte!

en av tre flickor sa...

Jomen jag håller väl med ... bättre med vit snö än grått regn ...

Anonym sa...

Fina vinterbilder! Funderar på att lägga in en från förra vintern på min blogg - men det kanske är "fusk". GOTT NYTT ÅR! Vintern kommer och snön med den, hoppas jag, trots att jag är "gräbba".

Hedgren sa...

Ljuvliga vinterbilder! Och en liten bit av en hund också... Skulle gärna se mer av dina vovvar i bloggen!

Tankevågor sa...

Härligt med vackra vinterbilder! Säger som Hedgren vill också se mer av dina hundar. :-)

Lena sa...

Inkan: det är tur att det finns bilder, det är lätt att glömma de fina dagarna i det grå töcken vi nu lever i.

Christna: Visst är det!

Bibchen: Vi kan hålla tummarna tillsammans för vinterns återkomst.

Hedgren och Londongirl: Jag blir så lycklig av ljuset.
Hundarna, jag ska försöka... hund och kamera är inte alltid en så bra kombination dock...i alla fall inte om jag ska hantera dem samtidigt :)

Cattis sa...

Å så vackra bilder!
Undrar när den kommer. Jag gissar på... februari kanske :-)

Anita sa...

UNDERBARA bilder!

Gott nytt år!

Smulan