Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 december, 2006

Det kom julkort

Det kom ett kuvert från Keno med vackra julkort att sända till några.
Jag skickar dem till er istället. Fotografen heter Magnus Rietz.
Det finns flera anledningar för mig till att visa dem .
De är från Gotland. Där jag bodde de säkert viktigaste åren i mitt liv. Det känns som om jag kommer hem varje gång jag åker dit. Jag har inga släktingar där eller någon anknytning dit alls längre, men det är ändå ett av mina hem.
Det är riktig vinter med snö på korten. Riktiga vintrar var det minsann på Gotland förr i alla fall. Familjen åkte sidor varenda helg de där snörrika vintrarna på 60-talet.

Oj, vad jag längtar till Gotland och efter vinter.





9 kommentarer:

Amber sa...

Jag har aldrig varit på Gotland på vinterna, men under närmare 20-talet år hyrde vi, ett gäng goda vänner, ett stort hus på Gotland någon vecka varje sommar. Jag har föreläst på Gotland på hösten några gånger och det var också litet speciellt.

Jo, Gotland är att längta till!

Anonym sa...

Åh så fina bilder. Jag älskar den blå färgen som första och sista bilden har. Jag åker gärna till Gotland, har inte varit där, men tror att jag kommer att bli glatt överraskad och alldeles kär.

Linda sa...

Så vackra bilder!
En stor del till min brist på julstämning är säkert avsaknaden av snö. Allt blir ju så vackert då, alla ljud dämpas och det blir ljust.
Åh, vad jag vill ha snö!
Snälla tomten...

Anonym sa...

Tjusiga bilder!

Anonym sa...

Fina bilder, behöver mer av dom för att få till julkänslan....hade velat göra en snölyckta och tända ett ljus i den.

Lilla B sa...

Oj så fina bilder!

Gordon sa...

Jag håller med alla som har berömt de underbara fotona! Skulle man inte kunna hoppas att det går att ta sådana bilder också här i Västra Götaland?

Lena sa...

Det är något visst med Gotland och ljuset där, men man måste helt säkert vara "riktig" fotograf för att kunna fånga det. För mig var det en extra julklapp att få bilderna.
Ni som ännu inte besökt Gotland har något att se fram emot. Undvik om möjligt sommarmånaderna. Jag skulle satsa på maj eller ännu hellre september.

Anonym sa...

aaa...DIT vill jag...