Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 december, 2006

Önskelista

Nu är jag verkligen ledig...jaja ledig kan ju betyda olika saker. Ledig precis innan jul känner jag sällan mig, men det är upp till mig själv att styra.
Som vanligt när jag är ledig (helger och lov) tar jag med automatik av mig klockan. Den lär jag inte ta på förrän den 8: e januari. Det är frihet för mig.

Ledighet betyder tid att tänka och det har jag gjort nu på morgonen, så här kommer min önskelista:

  • sovmorgon
  • tid att läsa många böcker
  • fint väder, som gör att jag faktiskt går de där l å n g a promenaderna i dagsljus

Som ni ser önskar jag mig inte ens snö...jag som tjatat så, det verkar hopplöst att det ska trilla ner några snöflingor ens.

Ha det gott, nu ska jag julstöka !

(julstök - konstigt ord, för det är julordning man strävar efter)

Ska bara få bonusbarnetbarnet ( i fortsättningen kallas han BBB) att sova, just nu rensar han papperskorgen...

2 kommentarer:

Linda sa...

Grattis till ledigheten!
Jag tar också alltid av mig klockan när jag är ledig, men just nu har jag inte ens ett fungerande batteri i den så den har också semester.

Det kommer att bli ljusare även om vi inte får snö, imorgon vänder det ju!
På ngot vis lindrar det lite att vi alla har ont om snö, får man tänka så?

Lena sa...

Jo, faktiskt är det en liten tröst att de flesta tycks få en grön jul. De som får en vit är bara att gratulera.
Undrar hur fort det märks att vi går mot mer ljus. Mitt minne av januari och februari är att det ofta är rätt grått, men kanske lite längre dagar. Ja, så är det bestämt. Ljusare tider att se framemot.