Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 december, 2006

Vad kan man säga om det här då?




Uppdatering
Jag var på heldagsmöte på ett slott i närheten häromdagen. Sveriges yngsta slott lär det vara, byggt i början på 1900-talet. I sig en vacker byggnad med vackra omgivningar. Jag är bara lite fundersam över hur man hanterar inredningen i stort och djuren i synnerhet. Björnen här står i trappan med gästboken och vargen (observera kedjan)ligger under flygeln. Det är väl en sak att ha dem, de kanske fanns där med de första ägarna, men att pynta dem! Smaklöst tycker jag. Jag tycker också att de representerar, står för en samhällsyn som känns väldigt ålderdomlig och olustig. Det finns säkert många som tycker att de är ett käckt inslag.
Det var här jag trodde att jag var tvungen äta mitt sista julbord, men det blev det inte, utan vi fick väldigt god mat: hjortinnerfilé.

4 kommentarer:

Anonym sa...

..usch...jag far en konstig kansla i magen...

Anonym sa...

Tja. "Suck", till exempel. Man borde inte förvånas...

Anonym sa...

Verkligen smaklöst. Känns nästan förolämpande.

Elisabet. sa...

Jag håller med.
Brist på respekt för andra varelser, tycker jag.