Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 december, 2006

NÄ,NU VILL JAG INTE VARA MED MER!

Jag har sett väderleksrapporten.

I say no more...


Jo, förresten jag ska önska mig nya gummistövlar i julklapp.
Det verkar vara det enda vettiga.


Uppdatering
I say no more - var ett uttryck som vi använde i tid och otid när jag pluggade i Uppsala för väldigt länge sedan. Det härrör från någon film, något av Monty Python tror jag. Någon som vet? Jag håller på att grunna mig fördärvad.

7 kommentarer:

Linda sa...

Såg inte vädret på tv, men upplever det i högsta grad nu.
Regnet smäller på fönsterbläcken och granarna vrider sig i stormvindarna...

Annika sa...

Jag säger bara DEPP! Kommer ju hem på lördag , ju!!! Vill landa på Arlanda i minus tiogradigt väder, rimfrost på träden och ett snötäcke på marken.
Kan det fixas, tro?

Amber sa...

Fiskestövlar och simdyna, säger jag bara! ;-)

Lilla B sa...

Det ser ut att bli ännu mera regn. Det är alltför mycket nu - tom för en som gillar regn på vintern.

Lena sa...

Tja, antingen ber vi samtidigt till Kung Bore, eller så går vi in i vinterdvala eller så utnyttjar vi vätan och blåsten till något. Men vad???

Anonym sa...

Det är från en Monty Python sketch där Michael Palin sitter och knuffar i kompisen med armbågen och blinkar med ena ögat. "Nudge, nudge, wink, wink.... Say no more" sa han.

Lena sa...

Matilda! Ja, såå var det. Tusen tack!