Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 december, 2006

Hög puls

Jag skrapade trisslotten; först en miljon, sedan en till och ytterligare en till. Kände hur pulsen steg, började tänka på hur pengarna kunde användas.
Nytt badrum, köpa en resa år yngsta dottern till Thailand, så att hon skulle kunna hälsa på systern.
Oj, en ruta till att skrapa, längst ner i hörnet,
lite yr i huvudet, många tankar trängdes
och x2 !!!
Luften gick ur mig.
Oj, två miljoner!!!
Vad gör man med två miljoner?

Ja, inte vet jag, för då vaknade jag med väldigt hög puls.

Så, nu vet jag hur det känns att vinna,
alldeles underbart är det.

Konstigt att jag inte en enda gång i drömmen tvivlade på sanningshalten.
Det hade jag nog gjort i verkligheten.

Om jag vinner någon gång,
kommer det att kännas som deja vu .
Jag kommer troligen då
inse att det bara är
en dröm

7 kommentarer:

Linda sa...

Jag hade tvivlat tills jag haft ett kvitto på att pengarna fanns i mn ägo på banken. Sen hade jag blivit folkskygg...
Fast kanske inte för två miljoner, men för tio - definitivt!

Anonym sa...

Oj, det måste ju kännas som om du har förlorat två miljoner.

Eller det kanske är en sanndröm!
Jag hade köpt en lott idag.

Lena sa...

Det är märkligt att jag inte tvivlade, men jag blev sanbbt vaken. Besviken? Nä, faktiskt inte. Jag började dock fundera på hur jag verkligen skulle reagera om jag vann pengar.

Gordon sa...

Kära Panter - men det här ger ju spänning och dramatik åt tillvaron. Själva skrapar vi EN ruta i timmen, och hela tiden finns HOPPET levande. Åtminstone ända tills sista rutan är skrapad. Men lite spänning i tillvaron kan väl vara värd någon "tjuga"?

Jill Wegerup sa...

Men som dröm var den vacker att få...

Jag ska börja trissa en i veckan. Plötsligt händer det.

Annika sa...

Vilken önskedröm!!! Blev du inte arg när du vaknade och insåg att den inte var sann? Attans!

Lena sa...

Nä, jag blev ärligt inte besviken, utan var sådär euforisk i någon sekund, innan jag vaknade. Häftig känsla, men men jag kanske skulle satsa på en, bara en trisslot i veckan och verkligen dra ut på skrapnadet i flera dagar...
det troliga blir väl ändå att jag glömmer bort lotten, om jag nu överhuvudtaget kommer ihåg att köpa en.