Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 december, 2006

En riktigt mellandag

Grått, dimmigt och fuktigt ute och vi, hunden och jag, ska snart gå en långpromenad. Jag har noga uppfyllt en av mina föresatser. Jag har sovit länge, till nio i alla fall, nästan varje dag.

Långpromenader, nja..inte ens när det varit fint väder, har jag hunnit någon längre sväng. Dumt, så det ska det bli ändring på. Frisk luft, syre, gör humöret mycket bättre.
Bra humör behövs för nu ska mitt nya arbetsrum äntligen bli klart. Det är bara så rörigt just nu. Böcker ska flyttas upp en våning, det är i och för sig motion. Allt måste dammas, undrar om man kan dammsuga böcker. Det värsta av allt, det är ingen ordning på mina papper. Jag skulle vilja vara den där ordningsamma människan jag en gång var. Jag har börjat slänga i en svart sopsäck. Den lär bli full.

Läsa böcker... de ligger i stora högar och tittar på mig, men jag har liksom ingen ro.

Det är väl bara att sätta igång och göra det jag föresatt mig... och inte en massa undanmanövrar.

Hörs vi inte på ett tag, har jag nog drunknat bland alla mina papper...



Läst någonstans och det passar rätt bra:

Alla dessa dagar som kom och gick
inte visste jag att det var livet

12 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Låter som typiska mellandagar. Mina spenderas tyvärr från sjuksängen.
Älskar de små kloka orden. Livet är ju just det där vanliga dagarna som i sin enkelhet är mycket finare än vi tänker på.

Susanne sa...

Glöm inte att bara slappna av också! Det behövs för att sen klara av de där påträngande måstena i skolan. De där papperna som väntar på att sorteras ligger säkert kvar utan problem. I alla fall mina. Tänkte sorterat lite i somras, men hur det nu var så ägnade jag mig åt annat i stället och papperna ligger kvar.

Lilla B sa...

Här har det varit vindsröjning på eftermiddagen. Flera turer till miljöstationen. Det skulle gjorts för flera år sen. Nu är det gjort. Så mycket smörja man samlar på sig. Hujeda!

Lena sa...

Inte sliter jag ihjäl mig, men jag skulle väldigt gärna vilja få det klart någon gång. Det senaste dryga halvåret har jag liksom bara flyttat runt böckerna och pappershögarna.
Nu har jag nyst klart för idag och ska ägna mig åt en annan återkommande syssla - strykning, som jag faktiskt inte har något emot. Tänker bra då.

Kan också meddela att det verkligen var skitkallt att gå på promenad idag. Rått och bara 3 grader, ingen sol...

Lena sa...

Oj, jag glömde: Jag ser verkligen framemot den där härliga känslan när man uträttat något, när man är klar.

Bloggblad sa...

usch, varför påminde du mig om att städa arbetsrummet, det hade jag nästan förträngt... känner mig fram till datorn bara...

Marge_II sa...

Jag litar till mannen som hävdar att vissa av alla högar "självdör" och därför behöver man inte ta tag i dem förrens det är dags att kasta dem.
När nu den dagen infinner sig?

Lena sa...

Hrmm, i mina försök att övertyga mig själv, låter jag nästan "städfrälst", men v d g högar och röror är jag vid vägs ende. Det bara måste ske. Nu.

Gordon sa...

Hej Panter! Strunt i papper och olästa böcker. Det roligaste och viktigaste som finns är väl att gå en långpromenad med din hund. - Kramar från oss i beardis-flocken

Lena sa...

Jodå, vi var ute länge. Riktigt kallt var det. Det gick åt tre stora badlakan för att få bort allt grus från schäferbenen och magen när vi kom hem.
Jag vill ha snö. Nu.

Linda sa...

Jag har lyckats få in allt sådant i en garderob, men nu börjar det bli svårt att stänga dörren, så jag får väl försöka vara lika duktig som du ;)

Lena sa...

Duktig vet jag inte precis...självbevarelsedrift tror jag det handlar om.