Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 december, 2006

Gårdagen

Då syddes det gardiner - de där borde ha sytts för 2 månader sedan, bättre sent än aldrig. Då lekte resten av familjen med den nya leksaken, en fjärrstyrd helikopter.. Jag säger inget mer.
Katten, Barbro ni vet, hade fasligt sjå att bestämma sig för om denna tingest var farlig eller ej.

Ett pepparkakshus, det hade jag inte väntat mig. Dotter och pojkvän gjorde två, ett för att äta och ett till oss. Jag stängde dörren till köket när de höll på. Blir lätt lite stirrig när jag ser allt kletet, men de städade fint efter sig.
Då var det bara resten kvar. Känner mig rätt lugn, det är ju en hel vecka kvar.
Idag agerar jag taxichaufför, det ska skjutas och hämtas lite överallt, jag ska åka till jobbet en stund och jag ska , tro det eller ej, rätta lite till.
Det verkar lösa sig med kommenterandet, skönt för det är trist utan de kontakter man vant sig vid.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken flitig dag! Pepparkakshuset är ju jättefint. Snart är det jul så att man kan ta det lite lugnt :-))

Tankevågor sa...

Vad söt hon är Barbro där hon funderar över den där konstiga grejen. ;-)

Lilla B sa...

Helgen gick mer i uppsnyggningens tecken än i pyntets. Plast, metall, tidningar, kartonger miljöades bort. Skrivit och postat alla julkort.
Känns rätt bra inför sista arbetsveckan.

Linda sa...

Vår pepparkaksdeg ligger fortfarande i kylskåpet... Där ligger den bra :)
Jag vet precis, den där känslan över all röra... *fniss*

Skönt att kunna kommentera igen, man kände sig lite vingklippt. Snacka om beroende.

Jill Wegerup sa...

Effektivitet är alltid skönt efteråt. Du verkar ha koll på läget inför julen