Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 maj, 2007

Dagsverken

I dag/kväll har första delen av våra dagsveken avverkats. Kommunens låg- och mellanstadieskolor (jo, jag använder den beteckningen, det är liksom enklast) deltog i en talangjaktsfinal. Det dansades, mimades och spelades även på riktigt. Här nedan står några som redan såg ut som fullfjädrade rockstjärnor. Alla deltog med liv och lust.
Internationella Rådet står för arrangemanget och eleverna har i stort sett hand om det mesta.

Det fanns även några lönsamma kringaktiviter som bollkastning, pilkastning ( godispriser, mycket populärt) och lotterier. Jag vann en påse frallor. Inte illa. Hungriga kunde äta korv och bröd.
Förra årets netto denna kväll var drygt 3000 kronor och på fredag räknar vi med att våra äldre elever arbetar ihop 30 - 40 000 kronor. Pengar som kommer till nytta i Mocambique och Angola även i år.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Verkar vara ett bra arrangemang för att få in lite omvärldstänk i skolan. Får man lov att fråga vart i Mocambigue och Angola de insamlade pengarna går?

Lena sa...

Vi arebtar med Afrikagrupperna och i Mocambique går pengarna till förebyggande hiv/aidsarbete. Angola får nog en del av de kläder vi samlar in nu på fredag. Jag skriver nog, för jag är inte säker på att det blir så i år.