Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 maj, 2007

Hundtur i skogen ( klicka gärna på några av bilderna)

Det blev en skogstur i går i blötan och kylan.
Skogen är så grön i en nyans som bara finns på våren.
Mossan nedan skulle lika gärna kunna var höst.
I skogen tvekar jag inte, det luktar inte höst
Vi gick där på mjuka stigar,hunden och jag,
bland fågelkvitter, vingslag och dofter,
som bara hunden uppfattade.
Blött var det,
men är man hund är det inget bekymmer,
bara njutning.
Jag hoppas doften går ut ur bilden.
Idag blir det nog en eller två
cykelturer. En kortare med hund
och om vädret tillåter en längre
alldeles själv i egen takt.
Mojängen på cykeln kallas Springer.
Världens bästa uppfinning, nåja, men väldigt bra att ha
när man har en hund som bara älskar att springa brevid cykeln.
Han springer runt, runt och bara darrar av förväntan hela han.
Jag tar inte många tramptag den första kilometern


------------------------------------------------------------------------
Någon färd till kusten blir det inte. Känner att jag inte orkar köra så långt på så kort tid. Om solen visat sig idag på morgon, hade jag säkert känt annorlunda och redan varit på väg. Jag är väldigt beroende av ljus, det bara är så.
Det finns mycket att ta i uti med här hemma, så sysslolös kommer jag inte att vara. Undrar när jag kände mig sysslolös sist? Det kan jag inte ens komma ihåg. Mycket av det som ska göras är bara trista saker, så för att motivera mig får jag nog tänka ut några små belöningar på vägen.
Lättlurad? Ja visst!