Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 maj, 2007

Pingstafton

Denna dag har jag tillbringat ute i skogen, mycket luft och syre.
Känner mig rätt trött, men skönt trött.
Hundar har bedömts. Somliga träffade på spöken i skogen

och andra på en "Dumpe" som far upp.
Det gäller att hantera situationerna och
lösa dem så bra och snabbt som möjligt.

Förgätmigerna har snart blommat över och det är försommar,
precis som det ska vara i slutet av maj.


Imorgon lär det bli regn, så då fördjupar jag mig i mina måsten,
rättningshögarna.

Jag har förresten städat mitt skrivbord på jobbet.
Nu syns bordsytan igen.
Ett måste som är avklarat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

att man har tagit kort på ett spöke måste vara kul att kunna säga.. :)

Bloggblad sa...

Jag ryckte hän till Stora Byggvaruhuset... är nog enda stället dit maken följer med frivilligt...

Villa Nian sa...

Du verkar ha haft en bra dag trots spöken.
Och tack!
Nu vet jag vad de små söta blåa blommorna jag har i min rabatt heter :-).

Undras hur förgätmigerna kom dit? Vad jag vet så har jag inte planterat några sånna.... men fina är dom :-)

Lena sa...

:) Pingst kan firas på många sätt, bland spöken eller reglar.
Förgätmig är duktiga på att sprida sig själva så, det är kanske från någon granne de kommit.