Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 maj, 2007

En liten, men rimlig gissning

I morgon och några dagar framöver kommer resultatet av eurovision song contest att diskuteras. Jag tycker mig redan märka tongångar ( där var jag vitsig) om för stor östdominans. De gamla vanliga gick det inte så bra för.
Jag förstår inte hur de diskutererar. Är det många länder (med många möjliga telefonröstare) från öst med, så är det väl högst rimligt att de röstar på musik som de tycker om/känner igen. Att höra argument som att nu måste tävlingen förändras för det går inte så bra för de gamla vanliga, läs väst, är generande. Tävlingen kanske ska eller bör förändras, men då av helt andra skäl.
Går det att tävla i musik förresten?

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Tänkte också på det - fast jag tyckte alla låtar var så pass lika att jag tror att man gör som i skolan: röstar på kompisarna, de man känner och gillar. Och om det blir viktigare än melodierna, då är det nåt fel.
Kommentatorerna lät lite sura över det här, men samtidigt hoppades de att vi skulle få röster "som vi brukar" från våra grannar - och då har de ju själva svarat på hur det ligger till.

Linda sa...

Haha!
Det är samma diskussioner överallt.
Men vilka fick vi i Sverige röster av?
Jo, Danmark, Norge, Finland och Island.
Snälla vänner, det är ju samma sak.
Bor man nära varandra så har man nära till varandras musik, det är inte konstigare än så.
Panter, vi får väl se om vi kan låna Bloggblads dövöra :)

Lena sa...

En annan sak som också är irriterande är att det tas ut svenska segrar, vad det än gäller, i förskott.