Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 maj, 2007

Som ett brev på posten...

Varför är det nästan alltid så? Så fort jag blir ledig, säckar jag ihop. Antingen är jag dödstrött, vill och orkar ingenting och börjar känna mig som människa först frampå söndageftermiddag eller så blir jag sjuk. Är det verkligen så eländigt ställt? Jag vill inte tro det, men jag kanske sticker huvudet i sanden.
Just nu regnar det mycket, väldigt mycket och det höjer inte humöret.
Jag letade efter en riktigt trist bild att illustrera detta inlägg med, men jag har inte fotograferat något tillräckligt eländigt...
Jag hade några små planer inför helgen, att arbeta lite trädgården, städa lite, rätta lite ( - så klart!) och att åka till kusten i två dagar. Det regnar, jag är förkyld och ingen vill följa med till kusten, just för att vädret är som det är....
Suck!
Det finns två sätt att tackla det hela, antingen resignerar jag och stannar hemma och inomhus, det finns många nödvändiga, men trista saker att lägga tid på som att städa...
eller så biter jag ihop , dricker många många koppar kaffe och följer mina ursprungliga planer. Det är bara det där med att åka 2x27 mil ensam, som känns som ett stort hinder.

Hrmm...jag tror jag börjar med trädgården, sen får vi se. Ska bara hitta mina regnkläder.

Ha det bra alla bloggvänner!
Regnet lär behövas, men var är värmen?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmnmmm ... sitter på min altan ... med infravärmen ;) Inget regn men det hänger i luften. Vi får inte glömma bort att solen lyser där ovanför ... må gott! Tack för alla snälla ord.

Lena sa...

Infravärme! Att jag inte tänkte på det. Skulle gott kunna ha det inomhus, så ruggigt är det.
Nä, solen finns, men det är lätt att glömma. Nu tar vi en sak i taget och arbetar oss sakta framåt ;).

Jag har fortfarande inte börjat leta efter regnkläderna...jag är en mästare på att dra ut på saker och snart har halva dagen gått...

Anonym sa...

Jag orkar sällan göra något alls på helgerna förutom sova, slappa och läsa en bok. Jag beundrar alla som har energi nog till att både städa och fixa och laga mat OCH umgås med folk.

Annika sa...

JAG hade gärna följt med till kusten om det så varit regn och drivis. Havet är alltid magiskt. Här är det mulet, men det ska väl bli runt 20 grader idag. Ingen helgdag här, inte. Vanlig vardag...

Lena sa...

Sova, slappa och läsa böcker, låter i mina öron som en perfekt helg.

Tack Annika, då vet jag att du är med i tanken för jag tror faktoskt att jag åker i morgon. 20 grader... här är det 10 grader ute...

Linda sa...

Jag hade följt med dig och Annika, vi hade nog kunnat fylla tiden både med prat, skratt och tystnad.
Tror att det hade blivit hur bra som helst.
Kör försiktigt bara!

Lena sa...

Kul, då är du också med! En riktig bloggträff vore nog på sin plats i sommar.