Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 maj, 2007

Klorofyllmättat

Grått, regnet hänger i luften
ute växer det,
så att jag kan se förändringen från en dag till en annan
eller ja till och med från morgon till kväll
Gräset växer alldeles särskilt mycket


vi vet vad vi ska göra i eftermiddag, om det nu blir uppehåll,
klippa gräs
dryga 3000 kvadrat


eller ja

maken klipper

det är bäst att vara ärlig :)


Uppdaterat

Färdigklippt för den här gången

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här ska maken också klippa. Men det låter bättre med "vi", eller hur? :)

Lena sa...

Monica: :) Jag känner ju att jag är en del i processen, när jag sköter annat så att maken kan klippa...men visst låter vi bäst och mest rättvist.

Bloggblad sa...

Här säger vi: Ska vi klippa gräset vi=maken. Ska vi äta? Vi = jag.

Nu ska i alla fall jag sova middag medan maken diskar och lilla barnbarnet går på kalas med farmor.

Lena sa...

Jo, så är det... Maken säger "Vi behöver vattna blommorna." Då är vi= jag.