Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



03 maj, 2007

Äntligen!


Nu är studentkläder och skor ( för utspringningsdagen och balen) ordnade!
För själva studentskan alltså, vad vi andra ska ha på oss är ett i sammanhanget väldigt litet problem.
Jag drar en lättnadens suck.
Nu är det bara "småsaker", som skylt, presenter, mat och dryck, kvar.
Inga fritidsproblem framöver således.
Om någon har ett bra recept på någon enkel men smaskig tårta, så tar jag tacksamt emot detta.


Det är allt tur att vi gjort det en gång förut.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag som verkligen är en lat husmor kan en jätteenkel och god tårta:
Man river mandelmassa och blandar med ägg. Samma antal ägg som hekto massa.
Lägger det i smord form och gräddar lämpligt länge - sen kletar man på Nutella när kakan är torr. Och så lite grädde.

Jag brukar köra med 3 ägg + 3 hg, men till långpanna kan man ta det dubbla. Vansinnigt god - eftersom den är mäktig räcker den till många.

Och så får man inte vara mandel- eller nötallergisk förstås...

Lilla B sa...

Bloggblad! Vilket läckert latmansrecept.
Skall prövas.

Annika sa...

Jag gillar Bloggblads recept!!! Måste jag prova. Låter urgott! Och lätt!

Trevligt att ni har en student i huset. Jag förstår att det är mkt planering med ALLT nu!

Linda sa...

Och tänk så skönt det är att vara studenten, det enda man behöver oroa sig för är kläderna och de är ju redan fixade :)
Bloggblads tårta lät mumsig!

Lena sa...

Låter jättebra, TUSEN TACK! Ska prova någon helg framöver. Jag undrar bara lite över gradtal i ugnen, 175 grader kan det vara lämpligt?

Jo, men en student in spe, vet man att man lever:) Det är jättekul och det är nog mysigt för studenten att var centrum för en dag.

Lilla B sa...

Du har mail

Lena sa...

Lilla B, tack!