Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 maj, 2007

En alldeles vanlig dag, då nästan inget hände

Att så högst vardagliga saker som
att handla,
laga mat,
plocka ur och i diskmaskinen (det mest trista som finns)
och hänga tvätt kan ta en hel dag.... ja, nästan då...

Gräsmattan är klippt och
vi har städat hundhuset också.
Det känns faktiskt bra.

(Jo, vi har hundhus med hundgårdar.
Där är hundarna när vi inte är hemma
och de lider inte.
Vill bara tala om det i förebyggande syfte..)


Bäst idag var att båda döttrarna åt middag hemma.
Det sker inte så ofta numera.

Näst bäst var att solen visade sig några timmar.

I morgon är en annan dag
och tur är väl det.


PS: Jag har bestämt mig för att strunta i att det ska regna igen.

7 kommentarer:

Lilla B sa...

Ordinära dagar är också dagar. Utan dem skulle de extraordinära inte finnas.

Lena sa...

Sant, men ibland blir jag såå frusterad över min oförmåga att verkligen få något gjort.

Lilla B sa...

Samma här men egentligen är det ju dumheter.
När det verkligen behövs ger man järnet. Man vet nog om sig att man kan såsa lite ibland och sen göra ett snabbt ryck.
Själv jobbar jag som bäst strax innan deadline.

Lena sa...

Jo, sån är jag med. Tyvärr. Skulle vilja vara en sån där välorganiserad effektiv människa, som har tid över ibland.
Det är väl förmodligen mot någon naturlag...

Lilla B sa...

panter: Det vore synd om barnen. De egna , alltså. Om man vore en så jäkla perfekt välorganiserd morsa kan de ju aldrig bli ens jämlike. Alltid sämre, alltid i underläge.
Fram för lite dynamik med blandad effektivitet med riktigt såseri!

Lena sa...

:) Joo, jag vet...egentligen

Jag behöver nog bara vädra mitt missnöje.

Lilla B sa...

ok.