Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 maj, 2007

Genomsnitts...


Mors dag idag... hörde på radion att mammor i Sverige är mellan 14 och 107 år. Genomsnittsmamman är 55 år. Här menade de åldern, men det är egentligen ett konstigt ord genomsnittsmamman.
Vad mer är en genomsnittsmamma än 55 år och mamma? Förmodligen en hel massa saker till...

Intressant är också, om man som jag lyssnar på radio, att det framkommer att Mors dag tycks vara en viktigare dag än Fars dag. Då menar de tillfrågade inte kommersiellt utan känslomässigt. Så har jag aldrig tänkt, men så kanske det är ...

Den här sibiriska vallmon kommer varje år på samma plats, fel plats. Jag har inte frösått den. Den bara fanns där ett år och den får stå kvar, trots fel plats och egentligen färg också. Den trivs och är vacker. Det är nog så jag vill se livet; att alla får plats, oavsett sort, färg, tillhörighet osv.

Så ALLA tillönskas en sällsynt trevlig pingstdag!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men om man ser i stort över åren... vilka tar han om sina ungar mest? Inte så konstigt om känslorna svallar för mamma - även om jag inte firar eller vill bli firad extra för att det står i almanackan.

Den sibiriska vallmon som jag försökte få in i min trädgård, flyttade runt lite, sen dog den...

Linda sa...

Oj vad här var mycket att läsa :)
Du har ju hunnit med hur mycket som helst, tycker du ska ta dig en välförtjänt vilodag idag.
Visst, du har en del jobb, men inte hela dagen väl?

Vallmon är alldeles ljuvlig i färgen...
Ibland får man låta naturen ha sin gång.

Annika sa...

Trevlig Mors Dag, Panter!
Jag tycker verkligen man ska uppmärksamma sin mamma en dag som denna, och sin pappa också på hösten när det är fars dag. Men jo, det är nog så att det mer sentimentalt med Mors Dag. Här inträffar Fars dag den 17 juni iår. Och Mors Dag firade vi för ett par veckor sen.
Men jag ska snart ringa min mamma och gratta henne!!
Älskar Vallmo! Underbar blomma!

Anonym sa...

hm. säger man grattis eller vad säger man mamma? ja vet iaf att jag är avundsvärd och lyckosam att jag har dig... hoppas du gillar min marängtårta :)

Lena sa...

Jag värjer mig lite mot sådana här dagar, tycker någonstans att det är bättre att visa sin uppskattning i vardagen.
När jag ser mig om i min perifera omgivning, inte den närmaste, luktar det lite dåligt samvete och kompensation.

Men marängtårta är gott! Tack Hanna!

Villa Nian sa...

Vacker blomma. Och visst ska den få finnas där den vill vara trots att den inte är tänkt att vara där.

Ibland är det ju det där avvikande man ser och som blir vackert bara för att det är unikt :-)

Bloggblad sa...

Jag fick sms från dottern i morse: JAG HAR INTE GLÖMT DIG!
Skönt att hon vet att jag inte bryr mig om såna där "dagar".