Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



03 april, 2007

Den ultimata bekräftelsen

- på att vi bor på landet, dök upp i brevlådan i dag:
Stängsel 2007 - en hel katalog om stängsel!
Japp, vi bor på landet,
på bonnlandet.

- på att åldern tar ut sin rätt:
Det tog mig en kvart att komma på att de där små röda mjuka godsakerna med socker på heter gelehallon;
15 minuters grubblande på en irriterande struntsak!



och till sist något helt annat, nämligen en rubrik:
"Bloggosfären befolkas mest av andra bloggare" (SvD) under nyheter på nyligen,
- ja och ... ?

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Välkommen i klubben. Det första ålderstecknet är att man blir glömsk. Det andra....ehhh.... har jag glömt...

Påståendet om bloggarna är lika käckt som ordrutan jag brukar lösa på lördagarna: Ju fler ord du kan, desto lättare blir det, upplyser de mig om. Tack! Det hade jag inte fattat.

Linda sa...

Jag tycker att jungfrubröst är ett gulligare namn på de där gelégodiasarna.
Hm, nu blev jag sugen på sådana.


Godisar alltså :) Hahaha!!

Anonym sa...

hoho, mamma då... men om det kan vara till någon tröst har jag och farmor kommit överens om att "glömskhet" (är det ett ord?) är en charmig egenskap... (det kallas självbevarelsedrift..)

Lena sa...

hrmm...glömska...

Susanne sa...

Nää, det är inte åldern! Det är stressen som gör att man glömmer.

Förra veckan glömde jag allting. Denna veckan kommer jag ihåg allting, t.ex. att läsa bloggar (eftersom jag är bloggare).

Amber sa...

Just det - jungfrubröst. Mmm, gott.

Jo, det där i SvD om bloggare... Mycket märkligt skrivet. Ungefär som att om man inte har 4 000 läsare, har man ingen. Eller att om man inte varit med i tv så finns man inte. :-)