Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



19 april, 2007

Tips

Jag besökte ett bibliotek i veckan, där det förutom böcker också ofta finns utställningar av olika slag. Nu visas akvareller av Peter Nilsson. Jag är såå imponerad av människor som kan måla, förmedla någonting utöver bilden och det tycker jag att denne konstnär kan.
Besök hans hemsida ( www.peter-nilsson.com) och klicka på bilderna i galleriet.

Nej, jag köpte ingen riktig tavla, bara kort, men jag har fått ett nytt namn på tänkbara försäljare av målningar. Någon gång i mitt liv borde jag ju få lite pengar över, eller..?

7 kommentarer:

Annika sa...

Jag är också så impad av folk som verkligen kan måla. Akvareller är så vackert!!( och SÅ svårt att få till själv) Ska titta in på konstnärens hemsida!

Bloggblad sa...

Helt otroligt! Jag trodde det var ett foto... nu har jag kollat på hans sida. För många år sen hade jag en elev som bara ritade fåglar, han är numera fågeltecknare/målare på heltid sen några år. Stilen påminner om de här bilderna.
Jag tyckte det var urhäftigt att ha en 12-åring som i princip var färdig konstnär...

Anonym sa...

Det är två saker som jag verkligen vill kunna det ena är att sjunga och det andra att måla. Jag kan inget av det, tror jag är bättre på att måla än att sjunga. Men fina bilder och målningar är så vikiga och kan betyda mycket. Tack för tipset!

Lilla B sa...

tack för tipset!

Lena sa...

Just den bilden med storlommarna gav mig både havssblänk, vågplask och ljumma vindar som en extra upplevelse

Frukostflingan sa...

Det är bara att njuta av konstutställningar så länge man inte har råd att köpa själv. Denna tavla var fantastiskt vacker!

Susanne sa...

Precis som Bloggblad trodde jag också att det var ett foto, ett redigerat sådant, för det ljuset får man inte så lätt fram. Vackert!