Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 april, 2007

Till havs

Nu åker jag hit till den fria horisonten
och den friska, saltmättade luften.
Med tar jag kängor och vinterkläder.
Det lär blåsa, men vad gör det?
Så, en hälsning, lite i förtid,
men jag tycker allt att påsken börjar i dag på eftermiddagen.

Detta kort fick jag för många år sedan från en av mina elever.
Kortet deltog i en teckningstävling.
Behöver jag säga att Karin vann?
Numera pryder det sin plats i köket varje år till påsk.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Blås inte ut till havs, bara!

Gulligt kort! Jag hade en elev för sisådär 25 år sen, som nu är konstnär/tecknare. Vi skickade in ett av hans alster till en tävling, men förmodligen trodde ingen på att han gjort det själv eftersom han var fullfjädrad fågeltecknare redan som 12-åring...

Annika sa...

FINT!!! Där ute vid havet skulle jag också vilja befinna mig NU! Så underbart! Havet är verkligen frihet!
Gulligt Påskkort!!!

Elisabet. sa...

Vilket vackert kort ... det ser lite gammaldags ut .. så där som från läseboken man hade i småskolan.

Där hade alla töser röda skor med knäppspänne.

Tankevågor sa...

Ha det så gott ute vid havet! Jättefint kort, förstår att hon vann!

GLAD PÅSK!

Linda sa...

Hoppas du har tyngder i skorna så att du håller dig på marken :)
Ha en skön helg Panter. Kram

Anonym sa...

Ha en skön påsk! Det låter som om ni ska ha det bra :-).

Underbart kort!

Amber sa...

Kanske gör det ingenting att din kamera är trasig - det kan ge dig mer koncentration att "bara vara", som det heter. Ja, du vet vad jag menar.

Önskar dig djup och fridsam vistelse vid havet!

Anonym sa...

Det ser alldeles underbart ut där vid havet. Det får mig att minnas vårhelger i sommarstugan längs Norrlandskusten som barn.

Glad påsk!

Anonym sa...

är skönt att ni är på väg hem...får jag lite besvärat erkänna. är man 21 bör man väl klara sig utan sina föräldrar längre än tre dagar...

Elisabet. sa...

Godmorgon själv, Panter!
Nu är klockan 4.33 .. jag hör koltrasten och kan fortfarande inte sova .. och det är påskaftons morgon ...

Lena sa...

Påskkortet, som jag vårdar ömt, gjordes väl när Karin gick i sjuan. Karin borde idag vara över 25 år (?) ..
Havet, som jag älskar, har en förunderlig kraft. Jag kommer till ro på något sätt och har verkligen laddat batterierna.

I år var det lite optimistiskt, trots sol, att stanna många dagar. Det är/var kallt, så vi for hemåt sent långfredagkväll, hur nöjda som helst, efter två dagar vid havet.