Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 april, 2007

Påskdagen, en dag som bara försvann

För att hitta någon motvikt till allt ludd ( se nedan) som måste bort, bestämdes det att vi skulle grilla idag. Kött plockades fram,
grillen gjordes i ordning. Kylskåpet inventerades i hopp om att
hitta något smaskigt till. Precis när glöden var lagom började det snöa! Det hade väl i och för sig varnats om detta, men inte här väl, och på påskdagen!
Grillat är alltid gott och det är ju tur att vi har en härdad och luttrad grillmästare i familjen.
Nej, vi åt inte ute...
För att kompensera bristen på påskpynt använde vi dagen till ära senaste impulsköpet, Marimekkoservetterna. Det är OK med impulsköp i den prisklassen. Ja, ungefär så här ser de ut, fast med vit bakgrund. Insåg, när jag letade efter en bild, att det finns mycket mer Marimekko att impulsköpa. ( Bilden har jag lånat från just Marimekko.)
Nu ska jag bylta på mig och ta en sista sväng med en av hundarna.
Usch, jag vill inte!
Uppdatering
Efter 1 ½ timma i skogen känner man sig som en friskus i alla fall...
Nu ska jag nästan svära i kyrkan, men det är bra vackert med snön i skogen i skymningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara Aprilväder.... Idag stod jag ute i trädgården med strålande solsken och fallande snö.... i och för sig inte så mycker och det blev inte liggande men det kändes typiskt april! Solen har strålat men det har varit kallt!.

Även jag gillar Marimekko, tycker man blir glad av hennes design :-).

Vilken härlig prommenad du bjöd på i det tidigare inlägget :-)

Lena sa...

Tack! Det är tur att man ha fina väderminnen också. I och för sig behövs det nederbörd, men det känns alltid lite trist.