Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 april, 2007

En klapp på axeln

Tycker att Bloggblads kommentar ( se förra inlägget) var befriande; en klapp på axeln och flexibilitet.

Det har allt blivit lite gjort. Inledde dagen med att dra mig länge och i flera omgångar. Jag är väldigt bra på att belöna mig själv i förväg. Allt för att höja motivationen och idag också tempot, eftersom det blev en sen start.

Har sått dessa frön, inköpta på Irland i höstas. Tror nog inte att kvalitén är den bästa, men det är värt ett försök. Pytsade ut lite jord i den rätt så rensade bersån, om de tar sig kan det vara rätt skyddat där.

Jag har också lyckats stämma träff med både dammsugaren och strykjärnet. Skulle ju ha dammsugit förra helgen, så om jag säger att skillnaden är rätt stor, så tror jag att de flesta kan leva sig in i det. (Tänk hundhår)

Taxirörelsen har också haft körning ( 11 mil tor) i dag. Hämtat yngsta dottern som återigen har repat hela helgen. Denna vecka går deras slutproduktion av stapeln och jag tror att det kommer kännas gott för alla nästa lördagkväll då sista föreställningen körs. Den ska vi och en del av släkten bevista. Det ska bli jättekul. Jag ser föreställningen redan på torsdag tillsammans med resten av vårt högstadium. Det brukar inte bli riktigt samma upplevelse som med en vuxen publik.

Skolan har jag ägnat en tanke; gjort ett skriftligt läxförhör ( på elevernas begäran), katolska kyrkan, och planerat klart religionen.
Nu tänker jag vara flexibel och spara resten av skolarbetet till i morgon.

Det som återstår är att göra en ordentlig matsedel, för de senaste veckorna har födointaget blivit allt mer enahanda.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har också fått massa gjort idag. Låg och drog mig länge. Ute och fixade lite i trädgården blev trött och gick in och vilade igen :-).Det är flexibelt och skönt! :-)

Annika sa...

Eleverna bad om skriftligt läxförhör??? Wow, jomen ibland kan det säkert vara bättre än muntligt. Jag förstår dem, till fullo!
Låter som en härlig "ligga och dra sig dag", och den där fröpåsen var mkt söt!!!

Lilla B sa...

Alltid spännande att köpa frö utomlands. Man har blomster eller grönsaker som souvenirer.

Lena sa...

Flexibiltet - det är mitt nya ledord!

Jojomensan, de vill ha skriftligt läxförhör... förstår inte att de orkar. Jag suckade lite inombords.

Förhoppningsvis så får jag en liten irländska äng så småningom. Det är något att se framemot.

Anonym sa...

haha skriftligt förhör på elevernas begäran. ambitiösa jäklar.