Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 april, 2007

Veckans blomma

Nej, jag har inte målat den själv, tyvärr. Jag fick tulpanen som påskkort för många år sedan. Det är skolans ena bildlärare som är konstnären bakom detta verk.
Detta är det närmaste jag kommer egna tulpaner, har inga i trädgården. Insåg att jag bara göder skogens djur och på väg mot godsakerna ställer de oftast till med annat. Tulpanblad och stjälkar är inte så snyggt...
Vad kan det vara för sort tro?

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Skir och fin men okänd sort. En endaste tulpan finns hos oss. Den växer i trygghet inne i växthuset. Där är det rådjursfritt.

Tankevågor sa...

Ingen aning om sort men oj, så fin! Tänk om man kunde måla så.

Lena sa...

Jag är så glad över kortet. Det hänger inramat här hemma.

Susanne sa...

Tycker vissna tulpaner är jättevackra - att fotografera. Blombladen vrider sig på alla möjliga finurliga sätt, de faller av tillsammans med frömjölet och bildar små pudrade båtar.

Din målade tulpan är mycket vacker fast den inte är ett dugg vissen.

(Jag bloggade också om tulpaner idag, men på min fotoblogg förstås.)