Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 april, 2007

Hur gör man?

Kan någon berätta

hur man blir en ordningsam människa,

en människa som gör saker i tid,

en människa som har ordning på alla papper,

som har ett välorganiserat skrivbord ?


Har allra mest lust att dra täcket över huvudet,
men anar att det inte är någon bra idé.



Uppdatering
Vi pratade i skolan idag om vikten av att ta ansvar, hålla ordning och få saker och ting gjorda, då en upplyst ung herre säger:
" Det är väl bara att börja och att börja i tid."

Jaha, sååå enkelt var det.

Så nu vet vi.

11 kommentarer:

Lilla B sa...

Skulle kunna kopiera frågan och lägga ut på min blogg....

Annika sa...

Samma här...Håller helt med...HUR GÖR MAN????????

Anonym sa...

Låter som en väldigt smart kille. Nu när vivet är det bara att.....följa rådet :-)

Bloggblad sa...

Jag ska snart ha en kurs i hur man får ordning bland sina papper...

... när jag bara hittar kursmaterialet så drar jag igång...

Linda sa...

Haha! Jahapp, så enkelt var det :)

Fast jag har alltid blåst på mitt skrivbord på jobb när jag går hem för dagen, jag skulle inte få ro annars.
Hemma får jag göra små raider ibland när det samlats någon hög :)

Tankevågor sa...

Det där är en fråga som jag ständigt frågar mig själv. Hittar aldrig något svar. Min man gav mig Bodil Malmstens bok " Det är fortfarande ingen ordning på mina papper"

Trevlig läsning men det hjälpte inte upp ordningen.

Kanske ska fundera över vad den där killen sa....börja i tid....hm.

Anonym sa...

Så enkelt och ändå så svårt...

Lena sa...

Det är bara att börja i tid... det är väl det där med tiden och prioriteringarna då...
Jag är mycket imponerad av människor som kan hålla i och ha ordning nästan jämt. Jag kan göra punktvisa insatser och sedan kommer något annat emellan och allt förfaller.
Bloggblad , hojta när du hittat kursmaterialet, jag anmäler mig på stört!

Amber sa...

Jag har glatt gett upp! Det är absolut ingen idé! Dessutom läste jag i DN i januari, klippte ut, att det i USA, kommit en ny bok som heter "A perfect mess", som enligt arikteln "övertygar om oordningens gömda fördelar - hur fullproppade garderober, belamrade skrivbord och sista-minuten-planering- gör världen bättre". Hipp hurra!

Ja, det står en hel del annat positivt om oss virrpannor också, skriver mer om det i min blogg nu. Hade glömt bort det - ska skaffa boken! Tack för att du tog upp det, Panter!

Lena sa...

I ena dotterns rum finns följande att läsa tvärs över en hel vägg:
"Ordning är för idioter, genier behärskar även kaos."

Japp, det är min dotter, tror nog att båda döttrarna skulle kunna stå för det.

A perfect mess - låter bra!

Amber sa...

Kloka döttrar du har! Lika bra att kalla sig själv geni, ifall ingen anna gör det. :-)