Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 april, 2007

Just nu eller alldeles nyss

Lyckas komma hem

lite tidigare

Vinden fläktar vänligt ljumt

i mitt hår

Tofsvipan och koltrasten

turas om att drilla och flöjta

Hundarna springer

glatt framför mina fötter

Ystra och lyckliga

Jag anar traktorns brummande

där den plöjer långt bort

Mina ögon tar in

alla färgklickar i det försiktigt gröna

scillablått

vårlöksgult

och bleklila krokus

En liten stund över

alldeles ensam

Bilden har jag lånat från Svt.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vad fint!

Annika sa...

Ja, vad fint! Mycket fint skrivet!

Linda sa...

Jag kunde nästan känna känslan...
Så fint beskrivet.

Lena sa...

Vad snälla ni är! Det var bara ett plösligt infall, som det kan bli ibland.

Amber sa...

Ja, men infallen kan ibland vara det tydligaste sättet att hamna nära känslan - som nu! Lätt att känna igen sig!

Anonym sa...

Vad underbart skrivet. Så skönt att läsa!