Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 april, 2007

Ny vecka - ny blomma

En blomma, som var rätt vanlig på vägarna i Murchinson Falls (Uganda) . Jag hade möjlighet att ta en liknande bild dagen innan detta togs och jag ångrar så att jag inte gjorde det. För just där var jorden väldigt röd och det var oerhört vackert tillsammans med blommorna. Jaja, livet är fullt av missade foton.
Bilden här togs en molnig morgon precis när vi sett lejon (jojomensan) , men det är ett antilopspår här brevid blomman ( alltid något).

Nästa vecka väljer jag en blomma som jag känner till....

6 kommentarer:

Annika sa...

Vacker färgkontrast där! Tycker det nästan ser ut som en "Morning Glory", men det behöver det ju inte vara...

Det där med skolskjutningen är så vidrigt (ang ditt inlägg nedan). Idag hade Washington Post namn och bild samt notis på samtliga döda. Då rann tårarna...

Lilla B sa...

Väldigt intressant att se blommor man inte känner till.

Linda sa...

Härlig färg!
Tycker det hade varit värre om du missat lejonet än att fota röd jord :)

Anonym sa...

Tycker också det ser ut som "Morning Glory". Har för mig att mamma brukade odla den på balkongen hemma. "Blomman för dagen" är det så den heter?

Lena sa...

Håller med om att den är lik, men den är grövre, säkert släkt på något sätt.
:)Jag missade inte lejonen, det hade ju varit försmädligt om något.

Bloggblad sa...

Påminner lite om åkervinda + blomman för dagen. Snyggt med lejontassen som man kan ana.