Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 april, 2007

Idag

Idag ska jag inte putsa fönster, som jag förstått att man brukar/ska göra på våren,
men jag måste nog dammsuga lite, tyvärr,
ägna lite tid åt två meters högen med stryktvätt
och jag måste arbeta ner rättningshögen.
Det är ett Sisyfosarbete att rätta, det kommer hela tiden mer...

Annars så kallar trädgården på uppmärksamhet. Det finns massor att göra, det vet jag, för jag gjorde en lista igår. (Här ler hela familjen stort, behöver ni en listexpert, så hör av er!)
Listor är bra, bringar lite ordning och struktur i mitt kaos.. nä, men jag har en något orealistisk syn på vad som är rimligt tidsmässigt och får jag ner allt på pappar, så ser tom jag när det inte är möjligt.
Så idag ska jag ägna mig åt inventering i rabatten, det saknas växter!
Kratta gräsmattan, där ligger det många snusbruna löv som jag inte iddes ta rätt på i höstas. Iddes, nej, det var tidsbrist. Forsla bort en massa grenar från den rensade bersån. Hundarna bär glatt omkring på dem, så de är spridda över hela trädgården

Allra helst skulle jag vilja sitta i min nya Baden-Baden, jag veet de är fula, men så sköna. En Baden-Baden är precis vad jag behöver en timma, när jag kommer hem från jobbet. Hur som helst skulle jag vilja ligga där och lyssna på P1 eller musik i min mp3-spelare.
Om någon frågar vad vill du göra idag, så är det mitt svar. Baden-Baden och musik.

Nä, nu får det bli frukost, kanske på trappan i solen, sedan tar dagens första uppdrag vid: Skjutsning. Yngsta dottern ska träna inför sin slutproduktion om några veckor. De tränar hela denna helgen och hela nästa. Det var en nöjd men trött dotter som jag hämtade igår, så det ska nog gå bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

*L* ... detlåter om att vi har en del gemensamt ;) Önskar dig minst en timme i baden-baden stolen idag!

Linda sa...

Amen snälla vännen,
sätt dig i din fulsköna Baden-Baden och luta dig tillbaka - NJUT, KOPLLA AV OCH BARA SLAPPA.

Det finns ingen som dömer dig för att ni har hundleksaker (grenar) i hela trädgården.
önskar dig en riktigt skön söndag!
Tack för mailet :)

Linda sa...

...jag vet att det stavas koppla...

Bloggblad sa...

Listor är så bra - speciellt när man strukit det mesta. Jag gör alltid listor!

Amber sa...

Jamen, det var till att vara uppe i ottan - det är helg! Baden-Baden är bra! Och vad ska man med en sådan till om man inte använder den? Säg det...

Tankevågor sa...

Här har du en listoman till. Jag gör listor och tycker att jag får allt lite mer synligt då på vad som ska göras. Skönt när man kan stryka något också.
Inte är de snygga Baden-baden men ack så sköna! Har en uppe på min takterrass som jag suttit i idag....ganska länge faktiskt.
Hm....det var visst några fönster dom behövdes tvättas. Men det kan lika bra vänta ett tag till.

Lena sa...

Måsten, listor och att vara en sambandscentral, det är en bra beskrivning av livet. Jag kunde stryka några saker på listan. Det står tyvärr fortfarande stryktvätt och dammsugning på den. Baden-Baden fick ett besök på ca 15 minuter, men det kommer väl fler dagar...