Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 april, 2007

På promenad med lånad kamera

Jag älskar scilla och skulle gärna ha hela tomten full.
Just de här finns på kykogården i Halmstad.
På skärtorsdagen blåste det så pass, att jag inte gick ut förän frampå sena
eftermiddagen, när det mojnade lite. Det är två svanar på bilden. Titta noga.

Det måste ha blåst mycket under vinterhalvåret. Sandstranden är bred, inte mycket tång,
för tillfället i alla fall, och snäckor i massor långt upp i bäckfårorna, som har sina utlopp här.

Mot horisonten från vår stuga sett, kan man se ett fiskeläger, eller ja, det som varit ett sådant.
Så här ser det ut nu.
Irriterande med datum på bilder, fråga mig inte hur jag gjorde eller inte gjorde.
Det har nog med batteribyten att göra, tror jag.
Årets första vitsippor såg jag i Särdal.

Det är mycket grönare i Halland än i Skaraborg.
Längst upp i vänsterkant finns det två strandskator.
Det är svårt att ta kort i solsken, jag chansade ofta.

Kvarnen i Särdal.
Sväng åt andra hållet, mot havet, så kommer ni till mig.

Jag kunde inte låta bli... det är något speciellt med stenmurar.


Sådana här dagar då det bara är alldeles underbart, ska man inte glömma att det kan vara blåsigt,kallt och eländigt vid havet också...

...men det skulle nog gå att stå ut med...

Nä, jag gör inte om .

Text och bild vill inte vara där jag vill att de ska vara. Det är i alla fall rätt text till bilderna.

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Helt fantastiska bilder! Jag klickade på dem och då kändes det som jag var där! Vilket glittrande hav och vilken underbar strand! Tack för dem!

Glad Påsk!

Bloggblad sa...

Vackert! Våren har kommit betydligt längre där än vid den här kusten. I dag blåser det svinkall nordan dessutom. Jag håller mig inne och tänder en brasa - när jag trängts färdigt i mataffären dit jag måste ta mig nu.

Lena sa...

Londongirl: Bra att du klickade på dem, för det gör så mycket! Det samma till dig!
Fantastiska kort på ön och valpen på din blogg!
Bloggblad: jag förstår att våren tvekar överallt. Det är verkligen svinkallt. Tända brasa, det gör du rätt i!

Anonym sa...

Fina bilder! Det är så roligt för mig att få följa vårens ankomst genom bloggen.

Elisabet. sa...

Tack för titten ...!
Underbara bilder.

Annika sa...

HELT underbara bilder, Panter!!! Fantastiska!!
Min favvo är det gamla fiskeläget + bilden över hav strand och sol!
OJ vad härligt!
Jag klickade också på dem, som L-girl. Ljuvliga!
Vilket ställe du måste ha därute vid kusten!!!

Lena sa...

Roligt att ni uppskattar bilderna. Jo, det är här jag känner mig rotad. Har tillbringat stora delar av varje sommar (utom en) i hela mitt liv här.

Linda sa...

Ååå så vackra bilder...
Klickade mig också igenom allihop och visst såg jag svanarna. Så där på avsånd kan jag också tycka att de är fina...
Förstår att du trivs, det syns så väl i dina bilder. Tur du fick låna en kamera så att vi följa med!