Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 april, 2007

Sorg och glädje

Ordet skolskjutning betydde förr skjututbildning på skjutbana. Idag är betydelsen en helt annan. Sorgligt, mycket sorgligt. Det värsta är att jag inte tror att vi kommer att vara förskonade från detta. Tillgången på och möjligheterna till att skaffa vapen i Sverige kanske inte är lika stor/a, men det räcker ju att fel person hanterar ett vapen.

Glädje idag är att de fängslande Falköpingsborna sluppit fria och verkligen kommit hem. Jag får en klump i halsen och tårar i ögonen när jag hör radionyheterna. Måtte de slippa massmedias bevakning.

2 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Ja, fruktansvärt är ordet. Tyvärr är jag tvungen att hålla med dig om att detta säkert kommer utspela sig i Sverige framöver.

Ja, underbart roligt. Tänk själv att få sitta helt år i fängelse fast man inte gjort någonting.

Det lilla påhoppet på massmedia blundar jag för. Tror säkert att dem vill vara med en del. Få göra sina röster hörda och få berätta sin sak.

Lena sa...

:) Den bjuder jag på Jill.
Vad jag menar är att jag önskar deras vädjan om lugn och ro respekteras. Annars håller jag med dig om att det såklart finns ett nyhetsvärde i deras upplevelser och berättelser.