Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



06 augusti, 2006

Cykelturen härom dagen

Ser ni molnen? De är som svävande kuddar.
Havre och korn(bilden ovan) har verkligen olika färg.
Tittar man noga ser havren ut som ett böljande hav och odlingsröset som en öde ö.

Detta är ett restaurerat fornminne. Jag visste inte att man gör så. Hur som helst finns här inunder 27 gravar från 900-talet. Det har förmodligen legat en stavkyrka här. Jag bor verkligen i historisk bygd, Svea rikes vagga om det nu säger något. ( Min cykel, inget fornminne, längst till höger)
Jag vet inte om det syns så bra, men här finns i verkligheten alla möjliga gröna färger.
Mina favoritdjur, även om jag inte har några just nu. Har ett tomt litet stall och påstår att jag bara gjort ett tillfälligt riduppehåll.
Gamla stora hus med många fönster,vinklar och vrår var länge en dröm. Nu vet jag bättre. Skulle aldrig orka putsa alla fönster och städa alla rum. Tur att det finns människor som bor då här så att vi andra kan njuta på håll.

6 kommentarer:

Lilla B sa...

så somrigt! Och man får väl vara glad över att det fortfarande finns åkrar att titta på. Kossorna är ju nästan borta. Sorgligt, tycker jag

Lena sa...

Jag bor i Sveriges mest hästtäta område. Kossor har jag ändå ganska nära mig. Vi har inte haft årets kviginvasion än, men de rymmer snart. Det är jag säker på. De brukar springa som tosingar i och runt vår trädgård. Lagom kul, men lite lättare att hantera än älgar... vi ringer bonden. ;)

Lilla B sa...

I vår kommun finns inte en endaste mjölkbonde kvar. Tycker det är förskräckligt synd. Inte just några hästgårdar heller att tala om. Landskapet växer igen rätt fort.
Kommer från Halland med böljande åkrar och kossor i mängd - kan känna saknade ibland.

Lena sa...

Det förstår jag. Halland är SÅ vackert. Jag är född i Halmstad...

Lilla B sa...

Jag i Falkenberg

Lena sa...

Då har vi den kustremsan gemensamt. :)
Jag är rotad i Särdal.