Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 augusti, 2006

Fokusering

Idag (hela veckan) gäller det att hålla sig till de uppgjorda tankarna/planerna. Börjar jobba nästa måndag och nu finns det inga "det kan jag göra sedan".
Idag ska jag städa, lyssna/se på EM, träna x 2, laga Biff Stroganoff till middag, gå över alla blommor och börja förbereda inför 18-års kalaset på lördag. Idag gör jag cheesekake , hmmm, ibland ser det konstigt ut med engelska mitt uppe i en mening. Den närmsta släkten är stor, kommer alla blir vi 40 personer. För J:s skull hoppas jag att alla kommer, men för egen del gör det inte så mycket om några har förhinder.
Därför ska jag alldeles strax stänga av datorn. Det är alldeles för lockande att bara dimpa ner en stund då och då. Vår dator står alltid på dagtid och mitt i huset. Den går liksom inte att undvika.
Men allra först KAFFE!

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Samma här: jobb på måndag. Ingen tid att skjuta upp saker längre. Datorn står på från morgon till kväll och är en rolig tidstjuv.
Tvättmaskinen går för högvarv.
Risk att man gör det själv redan fram åt torsdagen.....

Bloggblad sa...

Skönt att höra att det finns fler som ser datorn och bloggande som en tidstjuv. Jag stänger ner mailen när jag sitter här och jobbar, annars måste jag kolla allt när det plingar till att det kommer nåt.

Lilla B sa...

boggblad: men en riktigt trevlig tidstjuv. En rackare som tillför mycket. En tjuv och givare i en och samma burk!