Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 augusti, 2006

I dag/ igår...

Jag försöker fokusera på det positiva istället för alla "jag borde", så:

Jag belönade mig i förväg med två kulor riktig glass- Marängsviss och äppel/kanel från Lejonet&Björnen.

Jag har krattat gräsmattan fri från nedfallna äpplen. Jag hade sällskap - trollsländor, getingar och flugor(här både i storleks- och förekomstordning) .Gräsmattan har gått från snusbrun via kamoflagefärgad till nästan grön. Dags för gräsklippning. Det har regnat ca 25 mm sedan den 28 juli. Tänk att det behövs så lite.

Jag har cyklat en lång tur, 2,5 mil, tog lite kort. Vacker runda. Få flygfän. Det var inte bara raksträcka och medvind, om man säger så.

Jag har satt in pengar på RB - hörde på nyheterna att både RK och Unicef fått in jättelite pengar och att det oftast är så när det handlar om konflikter. Naturkatastrofer appellerar bättre.

Inga kommentarer: