Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 augusti, 2006

Många koppar kaffe blir det.

Kaffe krävs för att komma igång, höja motivationen och belöna sig. Jag dricker ensam ett halvt kilo i veckan...
Att städa med en nyfiken hjäpsam snart ettårig schäfer tar tid...Vi har olika uppfattning om tex var alla skor ska stå. Möbler ska tydligen stå halvt ute i rummet,så att man lätt kan hämta bollar och ben där. Jag ställer tillbaka och han puttar fram, så håller vi på tills han sover en stund. Då passar jag på.
Har man hundar så är dammsugning nästan varje dag ett måste, åtminstone om de fäller vilket de tycks turas om att göra. Jag gillar inte att dammsuga... jag tvättar och stryker mycket hellre. När jag styker tänker jag så bra, mina allra bästa idéer kommer då. Just idag har jag i och för sig sett på tv samtidigt, inte så många tankar eller idéer idag. Undrar om det är de monotona rörelserna som gör att hjärnan arbetar så.
Det är tur att det inte är EM hela dagarna, för så särdeles effektiv är jag inte. Vid två-tiden var det 28 grader i skuggan. Numera är jag glad över att jag inte behöver känna pressen att ta vara på det fina vädret. Jag satte på en CD högt och lagade mat...i värmen. För varmt var och är det. Jag springer runt och drar ner rullgardiner och vädrar på skuggsidan, samtidigt som jag funderar på om det gör någon nytta, men jag vågar inte chansa.
Inga cheesekakes blev det, men jag har hittat receptet, alltid något. Jag kör med ett slags lösbladssystem, inget som jag rekommenderar. Fortsättning följer.............

Nu ska jag läsa en stund; Käre Gabriel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att stryka är ett straffarbete!

Lena sa...

näää, men dammsuga ;)