Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 augusti, 2006

Kort Korsikarapport - utökad version

Här får man var snabb - 10 minuter är min tid vid datorn innan någon annan harklar sig irriterat.

Det gäller att vara effektiv :-), så jag kommenterar i min egen text så här i efterhand.

Varmt - mellan 25 och 29 grader varje dag. Jag fick solsting, riktigt obehagligt och fort gick det också! Uppvisade i princip alla symptom och borde väl veta bättre enl. min "barska" sjukvårdande syster. Jaja, nu är jag en erfarenhet rikare.

Soligt - Det var underbart med ljuset. Märkligt att jag kände så efter bara två veckors arbete. SÅ mörkt och eländigt, hmm regnigt - jag vet - har det ju inte varit.

Medelhavet - inte särskilt långgrunt, ganska klart vatten, även när det blåste. Slapp att få en sjöborre i foten. Jag älskar fria horisonter. Såg Elba och Monte Christo i fjärran. Dit måste jag också någon gång, jag som samlar på öar.

Varmt - och skönt...

Svettigt - att gå upp och ner i ganska rask takt i flera timmar. Kände väl att mitt ofrivilliga träningsuppehåll i somras var en black om foten.

Trötta fötter - att vandra långt med lättare packning och med viljan som påfösare när fötterna egentligen säger "släpp ut oss ur kängorna", gör att fötterna inte är så samarbetsvilliga kvällstid.

Träningsvärk emellanåt - naturligtvis, något annat var inte att vänta. Tror ändå att långpromenaderna längs stranden sög mest.

och

Trevliga människor - överallt, men jag är ingen gruppmänniska, så jag drog mig undan och gjorde annat ibland.

God mat - fantastisk frukostbuffé och tre rätters meny varje kväll. ALLT var gott.

Tillräckligt med gott starkt kaffe- till och med svenskt kaffe! I och för sig till en kostnad av 2 Euro muggen, men det var det värt.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

låter helt ok

Elisabet. sa...

Jag hoppas att det är lika bra på Kreta när vi åker dit på söndag.