Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 augusti, 2006

Semesterstängt?

Mina hjärna går bara på halvfart. För detta har jag flera bevis.
Jag kan inte hålla två tankar i gång samtidigt; jag går från ett ställe till ett annat för att...det har jag ingen aning om när jag kommer dit. Efter viss tankemöda kan jag ibland komma på det, annars dröjer det. Jag ska precis föra in diskussionen på ett annat spår, Vet du... tappar det också. Är fumlig, tappar saker, tappade de svarta vinbär som precis runnit klart, höll på att göra saft. Har vita köksluckor... Jag nästan slängde saften också. Jag får knappt hälften gjort av det jag tänkt och vill. Jag fattar det inte. Normalt vid den här tiden på året brukar jag flänga omkring och verkligen vara effektiv. Jobbet närmar sig och jag längtar, fast inte i år. Eller, jo lite men inte på det sättet jag brukar. Jag har ett jättebra år framför mig - ambitiösa intresserade elever, hyggligt roligt arbetslag, kurs med tre veckors resa långt bort. Jag fattar inte vad det är!
Kan inte skylla på sommaren och brist på ljus, något som jag är känslig för.
Jag får försöka styra mina tankar åt rätt håll, jag är ju inte sjuk, utan det är väl någon slags omedveten (?) undanmanöver. Undrar bara vad det egentligen är, det jag inte vill.

(Hoppsan! nu får vi besök i trädgården en golden retrieverhane, med stolt svans. Jag tror han tillhör laget som jobbar i skogen...Tur att ingen av våra hanar är ute för tillfället)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så där var jag innan jag fick bevisat att jag led av något på riktigt. Min sköldkörtel hade slutat fungera och det tog länge länge innan symptomen blev så starka att jag gick till läkaren. Glömsk, trött, okoncentrerad, virrig, upp och ner i humöret, tappade saker hela tiden, kunde inte lyssna ordentligt, kunde plötsligt inte stava heller, frågade VA? hela tiden, inget närminne, helt slut i knoppen och kroppen.

Har du varit på hälsokontroll på sistone?

Lena sa...

Nä... oj det är säkert 10 år sedan.Jag ska jobba med tankekraften, men händer det inget så ska jag gå... Fast å andra sidan får jag höra att jag ser pigg ut...hmmm
Usch, det där med stava...

Anonym sa...

Ser du pigg ut så är det nog inte sköldkörteln som krånglar. Du kanske bara har haft för mycket att tänka på? Och tur är väl att vi har semester så vi får vila. Det är nog många som känt sig som seg deg i värmen.

Bloggblad sa...

Hm... det låter lite lätt vidbränt tycker jag. Eller har du några energivampyrer som suger kraft och must ur dig?

Anonym sa...

Svarta vinbär är ju väldigt nyttigt också. Fyllda med C-vitamin och antioxiderande polyfenoler. De bör vara skyddande för huden också.

Se här t.ex.
Svarta vinbär med högre halt av C-vitamin är på väg