Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 augusti, 2006

Trött i hjärnan

Efter två dagar med yviga diskussioner kring IUP, betyg, bedömning, självskattning, reflektion osv.................................... (mycket prat och för all del rätt mycket verkstad)
så är det väldigt vilsamt, trots ond bråd död, att se Miss Marple på tv.
Lugnt tempo, inga snabba klipp, en gången tid och ett språk som får mig att lyssna noga,
brittisk engelska är verkligen något extra, för inte tala om alla fantastiska uttryck.
Jag är också väldigt förtjust i minspelet.
Reklamen kan jag dock vara utan.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Trött i huvet även här. För mycket inknökat på de tre första dagarna. Mjukstart hade varit mera lagom.

Elisabet. sa...

Nästan alla brittiska serier är i mitt tycke sevärda.
Och just det där långsamma tempot.
Härligt.

Lena sa...

Lilla B och Elisabet: Ibalnd är det tur att det finns tv, så man kan "försvinna bort" ett tag.

Här skiner solen igen!