Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



11 augusti, 2006

Kalas

I morgon ska vi fira den lilla. 18 år.
Då är man bra vuxen.
Det tyckte jag i alla fall och flyttade ensam till Uppsala för att plugga.
Alla andra flyttade till Göteborg, som liksom ligger lite närmare.
Det tänkte inte jag på. Många resor Uppsala - Göteborg blev det.

Nu fyllde J visserligen för tre veckor sedan och jag har hämtat mig. Jag har ingen liten längre. Hon är stor, vuxen, vill pierca sig och flytta hemifrån. För här vid vägens slut, ute i ingenstans kan man bara inte bo.
Nähä.
Jag tror hon bor ett år till i alla fall. Det är ju praktiskt...

Sent igår kväll gjorde jag flera cheesekakes - mådde lätt illa..
Nu väntar brödbak och lite matlagning.
och
städning.
Jag fungerar mycket bättre när jag jobbar. Nu har jag för mycket tid till attt strö grejor omkring mig.
Så därför inget mer sittande här vid datorn idag. Huta åt mig om ni upptäcker mig!

1 kommentar:

Lilla B sa...

hoho! Jag log gott när jag läste. Det var mycket "känn igen" hela vägen.