Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 augusti, 2006

Välkommen till Pensionatet vid vägens slut.

Stig för all del in. Skorna? Lämna dem där det passar.
Här på landet kan vi alla
koppla av i någon soffa. Det finns flera att välja på. Ute eller inomhus, slå dig ner där du finner ro.
Är du hungrig kan du ta dig en kopp te och macka. Det mesta finns i kylen. Låt gärna allt stå framme, det är säkert någon annan som också är hungrig innan middagen.
Middagen serveras när maten är klar.
Det vore trevligt om alla efter måltiden kunde tänka sig att bära sina tallrikar till diskbänken.
Tv-program, jaså, jag förstår. Jag tar hand om det.
Smutstvätt lämnas i tvättkorgen.
....................

Irriterad?
Jag?!

VAR är min bettskena?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där känner jag allt igen... finns här med.

Bloggblad sa...

HUR kan du veta exakt hur jag har det????
Just kommen från diskbaljan...

Lena sa...

Nina & Bloggblad: Så det finns fler? :-) Kände mig otroligt arg och ensam när jag slängde disk ur och i maskinen och staplade skor i hallen.

Elisabet. sa...

;-)

Det känns igen från tiden i huset.
Och ibland nu också, när jag har varit borta och sonen huserat.
Tallriken står vid datorn.
Glas med intorkad mjölk intill.

Jo,jo.