Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 augusti, 2006

Efter regn kommer sol, eller hur var det nu?

Jag trivs inte riktigt med grå jämntung himmel och mer än sporadiska skurar. Det får gärna regna ordentligt en dag eller två, men sedan vill jag ha ljus, inte nödvändigtvis solsken, men ljust och luftigt. Jag längtar efter ljummen havsbris, saltstänk och fri horisont.
Det blir till att drömma, för nu måste jag sova. Sena nätter och tidiga mornar håller inte många dagar till.
Jag drömmer mig tillbaka till den 17 juli i år, en alldeles ovanligt vanlig sommardag.

6 kommentarer:

Lilla B sa...

ja - drömma kan man. Halländska drömmar?

Lena sa...

mmm - här känns det som om himlen just nu befinner sig tre meter ovanför mitt huvud. Vart tog rymden vägen?

Lilla B sa...

Här åker himlen hiss upp och ner. Ömsom dimma ömsom klar luft. Skitväder.

Lena sa...

Amen

Elisabet. sa...

Och här är det regnperiod.

Lena sa...

Vi är överens - det kunde vara MYCKET bättre.