Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



13 augusti, 2006

Sommarlovsslut

Idag har jag inte gjort så mycket. Att kalasa tar musten ur mig. Sov till elva - när hände det sist?
Sov lite till... gick en sväng i skogen med I på mosstigar, mysigt, tror att jag såg totalt femton lingon och två blåbär, inte en enda svamp.

För att få lite rotation på hjärnceller och blod for jag och tränade. Hårt.

Nu ska se om jag hittar alla mina attrialjer inför morgondagen. Har i vanlig ordning inte packat upp min väska sedan vi slutade...

Jag har ingen jobbångest alls.

Faktiskt.

10 kommentarer:

Lilla B sa...

Jobbet börjar i morgon och lösenordet till datorn är totalt bortglömt.
Tror att det nog tyder på att arbetet varit bortkopplat ordentligt.
Brukar känna mig som praoelev på mitt eget jobb de första dagarna. Men sen ramlar det bara på.

Lena sa...

Jag ska ta kort på mitt skrivbord - det är städat! Ägnade en hel varm julidag till att röja, det lär dröja innan jag hinner städa igen. Det är väl både det värsta och tjusningen med jobbet att jag ständigt är på språng och har flera bollar i luften. Lycka till i morgon - tror du att du behöver karta och kompass? :-)

Lilla B sa...

Fick ett brunt kuvert hemskickat med vad arbetet ska innehålla de första dagarna. De blir att gå efter instruktion....

Anonym sa...

Här är en till som börjar i morgon. Tack och lov har vi inte något program förrän på tisdag em, för jag hann aldrig iväg till jobbet för att rensa skrivbordet...

Lena sa...

Hm, det regnar fortfarande ute, undrar om jag ska ta det som ett tecken?

Elisabet. sa...

Och själv har jag nedräkning inför semester. Nio dagar kvar. Då ändrar chefen schemat och nu vet jag inte riktigt hur det blir.

Anonym sa...

Jag började också idag och tillbringade nästan hela dagen med att städa skrivbordet och skriva klasslistor och frånvarolistor och korrigera scheman och packa upp läroböcker och...

Kompetensutveckling kallas det visst.

Lena sa...

Lillab: Jo, vi får också ett "sommarbrev". Det kom i onsdgas, rätt lagom, förr fick vi det efter midsommar...
Aha och Susanne: Kompetensutveckling var ordet. Vi kallar det faktiskt planeringsdagar.
I morgon emellertid; Då är det dags för K-dag: IUP - Individuell UtvecklingsPlan. Vi hoppar högt av glädje!
Elisabet:Menar du att du ska jobba mer eller att...Byt chef snarast!

Elisabet. sa...

Nej, tvärtom. Schemat ser bra ut, men jag måste ta mig därifrån hur som helst. Jag menade bara att det blev lite osäkert riktigt HUR många eller få dagar det är kvar till min semester .. jag räknar ju timmarna, nästan.

Lena sa...

Elisabet:Förstår det, särskilt som Skåne tycks ha drabbats av monsunen.