Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 juni, 2007

Andra juni

Lite lättare om hjärtat, solen sken idag och en trevlig kväll har bidragit till att jag kommer att minnas andra juni.
Många kommer nog att komma i håg fotbollsmatchen som slutade så snopet.
Jag kommer att minnas en väldigt trevlig middag på libanesisk restaurang.
Vi firade svägerskan, som helst ville glömma sin stora dag. Visserligen var den för några månader sedan, men väntar man på något gott så... Nu visste hon inte vad som väntade, men vi andra visste.
Libanesisk mat är gott, väldigt gott
och man blir väldigt mätt också.
Trots att vi bor så nära, mina syskon och jag, så ses vi inte så ofta. Synd , för vi har väldigt roligt när vi träffas. Min bror är en hejare på historier. De behöver inte vara märkvärdiga, men han kan verkligen berätta. Som vi skrattar, högt och ljudligt. Tror nog att vi roade de andra gästerna också.
Nu skymmer det här utanför, ska ta ut hundarna en sista sväng och sedan får det nog bli natt.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag träffar inte min bror särskilt ofta heller - läser om honom i dagstidningen lite då och då i stället...
Mina pioner har kommit lika långt - normalt brukar den första titta fram 1 juni, men nu är de första utblommade och de sista är i full blomning. Ur led är tiden.

Linda sa...

Så mycket du har hunnit med!
Det var en massa prov du har hunnit rätta!
Härligt att solen kom fram så smånngom och att du fick en härlig kväll på restaurangen.
Har aldrig testat libanesisk mat, det låter spännande!

Jag planerar också ofta en massa saker så att man nästan känner isg stressad över allt som man "borde" hinna med.
Semestern är ju faktiskt till för vila och återhämtning, det borde vi nog tänka på...

Annika sa...

JA! Libanesisk mat tillhör favvisarna! SÅ gott!!! Och ja, man blir verkligen mätt!
Tycker också att 2 juni varit en BRA dag!!!

Lena sa...

Pionen växer i min systers trädgård 7 km söderut härifrån. Mina är bara i knoppstadiet.

Vi bestämde raskt att till den restaurangen ska vi gå fler gånger. Det kanske är något för sommarens infall.

3 juni bjuder på sol och lätt bris - nu är det uteliv som gäller.

Lilla B sa...

Pionen här hos mig har långt kvar till blomning. Knopparna är fortfarande hårt knutna.
Så trivsam dag du haft.

Lena sa...

Det har varit en riktigt bra helg. Känns som om veckan som kommer blir bra den med.