Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 juni, 2007

En bra dag

Regnet upphörde till sist.
Fåglarna kvittrar.
Det är lagom varmt.
Yngsta dotter, pojkvän och hund cyklade iväg för att bada.
Gräsmattan är klippt - inte min förtjänst.
Nedervåningen är dammsugen. Undrar hur mycket en schäfer kan fälla?
Städat mina garderober - slängt nästan en hel sopsäck. Kan konstatera att jag äger 27 kjolar...
och åtta par sommarskor.

Ska samla i hop min bokhög, den med de böcker jag kanske läser i sommar.
Laddar inför måndagen. Jag har bestämt mig för att i möjligaste mån ställa bilen och cykla i stället och det ska jag då på måndag: 17 km enkel tur för att besöka tandhygienisten, som hela tiden kallar mig vid förnamn istället för att säga du. Undrar om hon gått någon försäljarkurs? Annars är hon rar och delar nästan ut guldstjärnor när jag varit duktig.

Hoppsan! Förmodat våt hund på ingång...

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Den här ljusblå layouten är betydligt bättre. Den brunbeiga påminner om en inrökt pub...

Lilla B sa...

Häller med Bloggblad fast vill tillägga att den vita bakgrunden trots allt är bäst.
27 kjolar?!

Susanne sa...

Tandhygienisten säger väl i alla fall inte ni till dig? Det tycker jag alltför många yngre försäljare gör numera och får mig att känna mig urgammal.

Amber sa...

Ja, vad allt kan man inte hitta i sina garderober och klädkamrar när man städar. Jag fasar. :-) Men du är duktig som både städar garderober och ska cykla. Känner att jag borde ta efter. Får väl börja när sonen kommer.

Lena sa...

Bloggblad och Liia B: Visst är det viktigt att det är läsbart och det hoppas jag att det är nu - rent tekniskt i alla fall...
Japp, jag har 27 kjolar - lite överraskad blev jag allt.
Susanne: Nä, hon säger mitt förnamn hela tiden liksom för att undvika direkt tilltal.
Amber: Det är bäst att passa på när städlusten infinner sig. Det gör den så sällan:) Jag gillar att cykla, får väl se om jag orkar stå emot motvind, men jag ska göra ett allvarligt försök. Det får ta den tid det tar...